11 rugpjūčio 2015

Savaitė Sankt Peterburge (1dalis)

Location: Sankt Peterburgas, Rusija
Jau ir kelios savaitės beveik praėjo, kai grįžau atgal iš kelionės, tačiau papasakoti apie Sankt Peterburgą dar nespėjau, bet vis dar noriu.

Atostogų metu pavyko ištrūkti į Piterį, netgi visai savaitei (išvažiavome liepos 25d., grįžome rugpjūčio 1d.)

Sankt Peterburgas - Šiaurės Venecija

1 diena: vairavimo, gyvenimo ir ženklinimo ypatumai

Tik kirtome Suomijos ir Rusijos sieną ir aš pagalvojau, štai toji "матушка Pоссия" (mama Rusija) apaugusi džiunglėmis, su senomis mašinomis ir kiek nostalgiškais vaizdais. Peterburgo priemiestis beveik toks pat kaip rodo senuose rusiškuose filmuose, sunku nupasakoti tą jausmą ir tą vaizdą, kai žiūri ir supranti: "O taip čia Rusija". Tuo pat metu susipažinom su Rusiško vairavimo ypatumais (kai iš dviejų juostų važiuojama trimis, o kai kurie vairuotojai pasižymi "ypatingu nuoširdumu". Tarp kitko, pagyvenus ilgą laiką tikrai švariame ir gryname ore, privažiavus Peterburgą pasijuto "neapsakomai malonus kvapelis", su kuriuo paskui apsipranti ir gan greitai. Nepaisant tokių ypatumų aš labai džiaugiausi, kad man pavyko pamatyti kažką "egzotiškesnio", nei vakarų ar pietų Europa.

Peterburgą pasiekėme jau įsivakarojus. Nuvežė mus iki metro stoties "международная" (tarptautinė), kur mane ir mano kelionės draugę pasitiko mūsų grupiokė, gyvenanti Peterburge. Tai buvo pirma mūsų kelionė su keliais persėdimais rusišku metro, kuri nusisekė (vėliau jau pačios gebėjom orientuotis). Keliavome link hostel'io rusišku pavadinimu "Крылья" (arba angliškai "Wings"), kuris yra pačiame miesto centre (Невская пр. 45), tačiau gerai pasislėpęs, taip paprastai nesurasi.

McDonalds PeterburgeSupway PeterburgeVisgi pavykus rasti mūsų kelių dienų apsigyvenimo vietą, nukeliavome pasikeisti pinigų ir pavalgyti.  Kas pirmiausia krito į akį, tai kad bankų ir kitų pinigų keitimo vietų yra be galo daug Peterburge. Bet galbūt neveltui, daug kur galima atsiskaityti tik grynais. Visų antra krito į akis ir tai, kad visi "užsienietiški" ženklai užrašyti rusų kalba, pvz: "Subway" - "Сабвей", na žodžiu taip, kad kiekviena močiutė galėtų perskaityti.

TeremokValgėme "Теремок" rusiško greito maisto restorane, kur kompleksinių pietų kainos nėra didelės, o ir pats maistas skanus. Sakyčiau, ši vieta labiau priminė blyninę, kur prie tavo akių lieja lietinius, nei greito maisto restoraną. Na bet kaip bebūtų, už sriubą, blynelius su kumpiu ir arbatą su citrina, sumokėjau 161руб kas buvo beveik 2,45 eurų.

Vėliau mūsų draugė mums aprodė pagrindinius lankytinus objektus, tačiau iš tiesų, buvau jau kažkiek pavargusi todėl pirmą vakarą matydamą ir girdėdama viską, ne viską sugebėjau prisiminti, tačiau įspūdis liko labai ilgam.

Išlaidos rubliais:
Metro bilietas: 33
Autobuso bilietėlis: 28
Maistas "Теремок'e" 161
Vanduo, sūrelis, ice tea ir jogurtas parduotuvėje 118

2 diena: kančia kojoms arba 25km dar ne riba

Prisikėlimo bažnyčia, vaizdas iš Vikipedijos

Kambarys, kuriame miegojomeManau, kad tas sekmadienis buvo labiausiai kojas kankinanti diena. Bet pradėsiu nuo to, skundu apie hostel'iu "Крылья". Visų pirma dėl to, kad jame nėra užrakinamų spintelių, personalas siūlo rakinti brangesnius daiktus valytojų sandėliuke. Visų antra, trys tualetai ir du dušai kaip minimum 15'ai žmonių - jūs turbūt juokaujat. Visų trečia, lovos, kurios nėra pačios patogiausios tuo, kad visos dviaukštės lovos esančios kambaryje yra tarpusavyje sutvirtintos. Tai pliusas kai kalbam apie stabilumą,bet minusas kai turim omeny, kad bet koks judesys, bet kurioje kambaryje esančioje lovoje, miegantiems antruose lovų aukštuose yra tarsi "labai malonus" pasūpavimas prieš miegą. O dabar pliusai: visą parą dirbanti administratorė (įeiti gali bet kada kada nori). nemokamas WiFi, švaru ir tvarkinga, didelė virtuvė, tualetuose yra rankšluoščiai ir tualetinis popierius, nemokami rankšluoščiai, ganėtinai malonus kolektyvas. Ai, o kalbant apie liftą, (nakvynės namai įsikūrę penktame aukšte), siūlau nesikelti liftu, nebent norisi pajusti drėgmės kvapą. Už dvi naktis kiekviena sumokėjome po 1000 руб. Ganėtinai pigus ir neblogas variantas už tokią kainą.
Bendrasis kambarys
Tad, kaip jau minėjau diena prabėgo turiningai. Viskas prasidėjo nuo to, kad nusprendėme prasivaikščioti tais pačiais takais kaip ir dieną prieš tai. Tačiau mus užlaikė įdomi atrakcija - nuotraukos su senoviniais kostiumais prie Собо́р Воскресе́ния Христо́ва на Крови́ (Prisikėlimo bažnyčios). Kainavo nei daug nei mažai atspausdinta fotografija 300 руб. Tačiau buvo verta.

nuotrauka su senoviniu kostiumu

Vėliau susitikome su grupioke, kuri mus pavedžiojo po miestą, tačiau tąkart kita upės Nevos puse. Beje, mums pasisekė, kaip tik tą sekmadienį buvo Rusijos karinio laivyno šventė, tad gavom pamatyti ir kelis karinius laivus ir povandeninį laivą. Norėjom pakliūti į vidų (buvo galimybė), tačiau tikrąją to žodžio prasme kilometrinė eilė mus atbaidė. Tad pėstute šiek tiek pasivaikščiojom po "Васильевский остров"  (lyg ir lietuviškai bus taip: Vasilevskio sala), kuris yra įdomus tuo, kad visiškai yra atskirtas nuo žemyninės dalies t.y. naktį kai pakeliami tiltai ir nebeveikia metro patekti į šią salą neįmanoma. Beje, tai matyt viena lygiausių suprojektuotų miesto dalių, kur gatvės vadinamos linijomis ir yra didelis, vidutinis ir mažas prospektai. Mums pasakojo, kad seniau ten, kur dabar gatvės - linijos, būta iškastų kanalų, kurie vėliau buvo užpilti, nes nepasiteisino bandymas nukopijuoti Veneciją šiaurėje, dėl klimatinių sąlygų.

Kosmonautikos ir raketų technikos muziejusIš ten nusigavom iki "Петропавловская крепость" (Petropavlovsko tvirtovės) , kur pailsinom kojas ir užsukom į "Kosmonautikos ir raketų technikos muziejų". Tai nedidukas muziejus, tačiau visai įdomus, tuo, kad pateikti raketų variklių modeliai. Įdomu pasidairyti. Beje, mums pasisekė, nes mus palaikė Rusijos studentėmis, kad įėjom studentiškomis kainomis.

Kosmonautikos ir raketų technikos muziejusDiena muziejumi nesibaigė, o tik įpusėjo. Pėstute nukeliavome iki prekybcentrio Nevos prospekte., kur ėjome valgyti. Įdomaus tipo kavinukė buvo, gaila nepbeprisimenu pavadinimo. Kažkas panašaus į "Vapiano", pasirinkimas labai didelis, pradedant nuo elementariausių sriubų, salotų, baigiant sušiais, picomis, makaronais ir saldumynais. Maisto kaina skaičiuojama pagal svorį. Dėl skonio galėtume pasiginčyti, mat alkanam viskas skanu :)
Prasivaikščiojus 25 kilometrus pėstute, pailsėjus nakvynės namuose, nakčiai keliavome stebėti fejerverkų, kurie patikėkit buvo tikrai didingi, ne šiaip sau pašaudė ir baigė, o visas šou buvo. Po to šou turėjome dar jėgų, tad nukeliavom į barą "Rock Pub", kurio atmosfera kažkiek priminė "Hard Rock Cafe". Kaip bebūtų keista, ramiai pasisedėjus ėjom žiūrėti kaip prasiskiria tiltai. Iš tikrųjų nieko įspūdingo, bet pasižiūrėti ir pagalvoti apie, tai kaip viskas padaryta ir kaip tai veikia - tikrai verta.