30 rugpjūčio 2015

Savaitė Sankt Peterburge (3 dalis)

Location: Sankt Peterburgas, Rusija
Tęsiu toliau pasakojimą apie tai ką veikiau, mačiau, jaučiau ir kiek mokėjau Sankt Peterburge. Pirma dalis čia: Savaitė Sankt Peterburge (1 dalis) antra dalis čia: Savaitė Sankt Peterburge (2 dalis)

5 diena: Петергоф (Petergof)

Visą dieną paskyrėme Петергоф'e esančiam dvarui ir jo fontanams. Keliavome "mikruške" bilietas kainavo 65руб. Iš tikrųjų patiko parkas ir jame esantys fontanai, gaila, kad į rūmus neužėjome, bet ir fontanų pakako. Pasigrožėkite:

Петергоф Petergof

Петергоф Petergof fontanai

Beje, parke yra fontanai, kurie dėl sukelto spaudimo gali aptaškyti, t.y. reikia žinoti kaip praeiti akmenimis grįstu takeliu, kad neaptaškytų fontanas. Per vieną perbėgau, neaptaškė, per kitą gerai sušlapau, o po to dar ir lyti kaip iš kibiro pradėjo. Stovėjom trise po medžiu ir po skėčiu, bet nelabai ką jis padėjo.

Apžiūrėję fontanus keliavome į miestą kažkur pavalgyti. Pakeliui pamatėm cerkvę. Man visos cerkvės gražios. Matyt dėl spalvų. Ši irgi patiko. Vėlgi kažkaip nedrįsome užeiti vidun. Na, aišku ir skarelės galvai apsidengti neturėjau.

Петергоф Petergof

Prasivaikščioję kelis kilometrus, jei ne daugiau po miestą. Netoli autobusų stoties radome kiniečių restoraną. Rusijoje maistas buvo skanus. Nežinau, ką jie ten daro ir kaip, bet gamina skaniai. O tame restoranėlyje, kuris interjeru priminė sovietinę valgyklą "su kosmetiniu remontu", porcijos buvo milžiniškos. Net vien ryžius buvo sunku įveikti, ką jau kalbėti apie vištieną su ananasais.

Dar kiek prasivaikščioję grįžome link "namų", pasiruošėm vakarui ir keliavome susitikti su kitais grupiokais, gyvenančiais Sankt Peterburge. Apsilankėme keliuose baruose, esančiuose Думская ул. (Dumskaya ul.). Vietiniai pasakojo, kad toje gatvėje vis kažkas vyksta ir ne visada malonaus ar gražaus. Tačiau trečiadienio vakarą nieko nenutiko. Tik tai, kad mes "taksu" nuo šios gatvės iki "Васильевский остров" nusigavom per 7 minutes. Mat labai skubėjom, tiltai jau turėjo prasiskirti. Tad grįžę "namo" iki 6 ryto dar pasisėdėjom 6 aukšte šešiese.

Maistas kiniečių restorane: 500
Metro 2 bilietėliai: 62
Bilietas į sodą: 300
Suvenyrai (3 magnetai): 100

6 diena: Кунсткамера (Kunstkamera), aš tingiu

Po ilgos dienos, ar nakties, nesuprasi, prasibudę, kaip bebūtų keista, anksti turėjome ketinimų nukeliauti iki Кунсткамера'os - pirmojo muziejaus Rusijoje, pagarsėjusio dėl anatominių retenybių ir anomalijų, paprastai tariant išsigimėlių.

Кунсткамера Kunstkamera

Tikėjausi kiek kitokių vaizdų, tačiau ir matytais nenusivyliau. Prie kasų grupiokas mūsų apsipyko su kasininke, mat jis norėjo mums padėti gauti pigesnius bilietus. Tačiau iš to gavosi tik pusė darbo. Man pavyko įsigyti studentišką bilietą už 50руб (dėka VGTU studento pažymėjimo), draugė mokėjo pilną kainą 250руб. Muziejaus ekspozicijos skirtos įvairioms civilizacijoms. Būtent tai man patiko. Daugybė įvairių pastatų modelių, rakandų, žaislų, manekenų ir žinoma, išsigimėlių. Iš tikrųjų galiu drąsiai pasakyti, kad Кунсткамера'a - muziejus, kuris man labiausiai patiko (iš visų lankytų Rusijoje).

Po apsilankymo muziejuje keliavome pavalgyti. Nebūtų grupiokas - vaikinas gal būtų keista, kad mus nusivedė į McDonald's, o McDonald's kaip ir visur, tad nieko ypatingo ar naujo nepastebėjau, kas būtų užkliudę mano akį. Vėliau mums siūlė keliauti kartu su grupioku į kažkokį vakarėlį, bet iš tikrųjų aš labai tingėjau. Ir taip visą savaitę šventėm, o dar kažkur už miesto grūstis būtų reikėję. Beje, juk kitą dieną namo turėjom važiuoti. Tad laisvą laiką panaudojome grožio salono, suvenyrų paieškoms ir  Chna menui ant rankų.

Кунсткамера: 50
Chna tatuiruotė: 350
Knygos mamai: 394
McDonalds: 237
Saldainiai ir arbata: 411

7 diena: Rusų muziejus ir kelionė namo

Naktį grupioko namuose nakvojom vienos, ryte jo dar nebuvo namie, mes labai jo nepasigedom išėjom ieškoti, kur daro manikiūrą.

Valandikę praleidom manikiūro salone, kur manikiūras su padengimu kainavo 600 руб, tuo metu tai buvo apie 10 eurų. Sakyčiau nebloga kaina, už gerą darbą.

Vėliau keliavom į Государственный Русский музей (Rusų muziejų), kur sukaupta didžiausia rusų meno kolekcija. Kartu tai ir garsus meno kūrinių restauracijos centras su moksliniu tyrimo institutu, kuruojantis 260 meno muziejų darbą visoje Rusijoje. Nesu labai didelė meno gerbėja, tačiau muziejus man patiko ir keli Jaroslavo Krestovskio (Ярослав Крестовский)Ivano Aivazovskio (Ивaн Айвазовский)Liubos Popovos (Любoвь Попoва) darbai paliko įspūdį.

Ivanas Aivazovskis Ивaн Айвазовский 9 banga, 9 wave

Jaroslavas Krestovskis Ярослав Крестовский

Jaroslavas Krestovskis Ярослав Крестовский Watchmakers

Liubov Popova Portrait of a Philosopher

Vakare mūsų lakė kelionė. Keliavome atgal su tuo pačiu vyriškiu iš "blablacar" tinklalapio, tad jau žinojome, kad viskas bus gerai ir pakeliui namo buvo galima ir nusnausti, nors man to neprireikė. Keliavom 6 valandas, pasienį pravažiuoti buvo "kaip nieko". Beje, prajuokino muitinės darbuotojas. Paėmęs mano EU pasą ėmė klausinėti, ko aš važiuoju į Suomiją ir kuriam laikui. Buvo kiek juokinga, girdėjau, kad draugės klausė kiek pinigų jinai turi ir kada planuoja grįžti.

4 Metro žetonai: 124
Manikiūras: 600
Maistas valgykloje: 226
Šokoladukas: 66

Sum up'as

Kelionė labai nusisekė, pamačiau didžiają dalį Peterburgo. Pasisekė, kad tai gavosi taupi kelionė,  dėl pigių ratų (pirmyn atgal vos 20eurų) ir pigios nakvynės. Tai pat buvo smagu, kad oras buvo geras. Sakoma "vežiokis savo nuosavą saulę"- tą kartą taip ir padarėme. mums atvažavus į Peterburgą pasitaisė orai. Saulė šildė. Beje, susipažinau su piktomis market'ų pardavėjomis ir nevisad patenkintomis virėjomis. Neskaitant to buvo kažkoks vaikinas prisikabinęs, o jie ten - Rusijoj - patikėkit ne patys mieliausi... Betgi vienas svarbiausių dalykų - supratau, kad gyventi Rusijoje galėčiau t.y. sugebėčiau, bet labai to nenoriu.