25 rugpjūčio 2015

Savaitė Sankt Peterburge (2 dalis)

Location: Saint Petersburg, Russia
Tęsiu toliau pasakojimą apie tai ką veikiau, mačiau, jutau ir kiek mokėjau Sankt Peterburge. Pirma dalis čia: Savaitė Sankt Peterburge (1 dalis)

3 diena: Peterburgo stogai, atrakcionai ir kiti ypatumai

Trečiają kelionės dieną mus turėjo priimti pas save pagyventi grupiokas. Taigi, trečiosios dienos rytą aš šiek tiek nerimavau, nes iš vakaro nepavyko su juo susisiekti. Tačiau mums labai pasisekė, jis pats mūsų pasigedo ir pradėjo ieškoti. Po to kai jis susisiekė su mumis (nepraėjo ir pusvalandis) - mus pasitiko prie hostel'io durų.

Rytas naujoje vietoje
Autobusu nuvažiavome iki naujosios gyvenamosios vietos. Beje, kas nustebino (tiksliau, ką jau buvom pamiršusios) kartais vaikinai padeda merginoms lagaminus pakelti. Grupiokas autobuse mums papasakojo daug istorijų apie miestą, gatves, pastatus, žmones. Tada aš pagalvojau: "Ar tiek daug galėčiau papasakoti apie Vilnių?". Greičiausiai ne, o vat jie gali. Pasidarė kažkiek gėda, tad nusprendžiau susigriebti ir grįžus pasidomėti daugiau Vilniumi ir Lietuva. Bet dabar ne apie tai.

Gyvenome "Васильевский остров" rajone. Tame pačiame, kuris yra visiškai atskirtas nuo žemyninės dalies naktį. Gyvenome daugiabutyje (bijau sumeluoti ar 9 aukštų, ar 11). Pirmas įspūdis užėjus į butą neapibūdinamas, žinot, kai pas mus tokių sovietinių palikimų jau retai, kur surasi jausmas buvo labai keistas. Ilgai netrukus išsidėliojome daiktus, dalinomės su drauge vienu kambariu ir netgi viena dvigule lova, už kurios ant sienos buvo pakabintas kilimas (gal tai homo sovieticus palikimas?)

Po to keliavome pasižvalgyti po salą. Nukeliavom iki parduotuvės - shoping mall - kuri primena mūsų Halės turgų Vilniuje. O po to jau sekė, pasivaikščiojimai po apylinkes, kas su alaus buteliu rankoje, o kas su nepatenkintu žvilgsniu į tai. Mums pasakė, kad galėsim užlipti ant stogo pasižiūrėti apylinkių iš viršaus. Jaučiausi kaip chuliganas, kuris bando įeiti į 9-aukščio laiptinę, kad užliptų ant stogo. Užlipus vaizdas nuo stogo iš tikro buvo gražus.

Vėliau keliavome į atrakcionų parką: "Диво остров", kur pasivažinėjome "бустер" atrakcionu. Tokio jausmo jau seniai nebuvau patyrusi, buvo nuostabu! Ypač tas jausmas, kai krenti laisvuoju kritimu. Juokausi visą laiką ir dar kurį išlipus iš atrakciono šypsojausi.

"бустер" atrakcionas "Диво остров"

Grįžus sekė vakarėlis naujuose namuose ir kelių filmų maratonas.

Išlaidos rubliais:
Autobuso bilietėlis: 28
Viešasis tualetas: 20
Pramogų parkas atrakcionas "бустер": 450
Maistas parduotuvėje (keturiems žmonėms/2): 500

4 diena: Rusiškas svetingumas, Ermitažas ir "Север" pyragėliai

Taigi, rytas po vakarėlio nebuvo labai ankstyvas, tačiau įsimintinas. Kur daugiau, jei ne Rusijoje ryte į lovą gali atnešti alaus? Patikėkit buvo labai netikėta, juolab, kad taip ryto dar niekad neteko pradėti, tą kartą irgi maloniai atsisakėme tokio svetingumo ir pasitenkinom arbata su sumuštiniais.

Ermitažo prabangaNuvažiavus į Sankt Peterburgą negalima nenueiti į Ermitažą. Tad visą dieną paskyrėm Ermitažui. Eilėje stovėjome apie pusantros valandos. Užėjimai kas 20minučių. Bilietai, nėra labai brangūs 600руб, jei esi Rusijos ar Baltarusijos pilietis 400руб, o jei esi Rusijos studentas ar turi ISIC - įėjimas nemokamas. Labai didelis ačiū mūsų grupiokei, kuri sugebėjo mus pravesti į šį muziejų nemokamai. Lieku skolinga.

Wikipedia rašo: Ermitažas - tai vienas didžiausių ir seniausių muziejų pasaulyje, Jekaterinos II įkurtas 1764 m. ir visuomenei atvertas nuo 1852 m. Jame yra daugiau kaip 350 salių ir apie 60 000 eksponatų. Jo archyvuose yra 3 milijonai įvairių objektų. Taip pat yra archeologinių eksponatų ir Europos klasikinis menas. Jame yra žymiausių olandų ir prancūzų dailininkų Rembranto, Rubenso ir kitų dailininkų paveikslai. Ermitaže yra ir UNESCO Pasaulio kultūros paminklinės vertybės. Eksponuojama daugybė graikų ir romėnų skulptūrų. Taip pat daugybė ginklų ir Vaza, kurią Rusijos menininkai kūrė apie 14 metų, o jos svoris siekia iki 19 t.

Ermitažo prabangaIš tikro muziejus be proto didelis, mes vaikščiojome apie 3 valandas ir viso neapėjome (normaliai apeiti muziejui reikėtų kelių dienų). Pirmas dvi valandas viskas buvo okay, paskutinę valandą buvo sunku, pavargsti nuo tokios gausybės eksponatų, o jei dar pakliūni į kiniečių ar japonų srautą - pavargsti dvigubai greičiau. Nors tai vienas žinomiausių ir seniausių muziejų man didelio įspūdžio nepaliko, Luvras - įspūdingiau.

Vėliau keliavome pavalgyti į valgyklą: "Столовая №1 Копейка". Kaip senovinėse valgyklose prašai, kad įdėtų maisto. Patiko tiek maistas, tiek aplinka. Vėliau dar kelis kartus ėjome tenais valgyti.

Grupiokė mums pasiūlė paragauti vietinių pyragėlių cukrainėje "Cевер". Patiko ir pyragėliai ir Latte kava. Apskritai maistas Peterburgo kavinėse buvo geras. Kiek prasčiau buvo su maistu parduotuvėje. Ne visada viskas, ką nusipirkai bus geros kokybės ar apskritai panaudojamas.

Pyragėliai cukrainėje "Cевер"

Diena užsibaigė jau ne visai naujuose namuose ir vėl rengtame vakarėlyje.