28 rugpjūčio 2015

Knyga: A.Eidintas, A.Bumblauskas, A.Kulakauskas, M.Tamošaitis "Lietuvos istorija"

Location: Mikelis, Suomija
Knyga: A.Eidintas, A.Bumblauskas, A.Kulakauskas, M.Tamošaitis "Lietuvos istorija"
Mano vertinimas: 3/5 (1 - neverta net bandyti (neprisiverčiau perskaityti visos), 2 - nepatiko, 3 - nei patiko nei nepatiko, vidutiniška knyga, 4 - man patiko, 5 - man labai patiko, skaitysiu ir antrą, ir trečią kartą)

Anotacija: Ši knyga siekia pateikti atsakymą į klausimą. kuris Lietuvos žmonėms yra vienas svarbiausių: kaip gimė Lietuva ir kodėl mūsų valstybė yra ne atsitiktinumų ar šalutinių aplinkybių išraiška, bet šimtmečius brandintas vaisius, teisėtu tautos apsisprendimu grįstas savarankiškumo kelias ir dėsningas, užtarnautas atpildas už kiekvieno lietuvio gyvenimą ar net gyvybę?

2013-iaisiais Lietuva imsis pirmininkauti Europos Sąjungai - laisvų ir demokratinių Europos valstybių susivienijimui. Tai išskirtinė galimybė ne tik prisidėti kuriant bendrą Europos ateitį, bet ir sustiprinti šalių dėmesingumą žemyno tautų praeičiai ir, žinoma, patiems pažvelgti ir visam pasauliui priminti, kas buvo, yra Lietuva glausta, lengvai skaitoma, tiesos ir atvirumo kriterijais grįsta Lietuvos istorijos apžvalga. Atskleidžiamas ilgas, pergalingas, kartais sunkus ar net tragiškas mūsų valstybės istorinis kelias per skirtingas politines sanklodas, okupacijų duobes ir atkurtos nepriklausomybės įkalnes bei nuokalnes.

Tai pirmas bandymas nuo 1994 m. aprėpti visą Lietuvos valstybės istoriją nuo senovės iki 2004 m. atsakingu ir taupiu žvilgsniu.


Mano nuomonė: Norėjau sau priminti Lietuvos istorijos vingrius. Iš tiesų knyga patiko, radau ir dar nesimokytų mokykloje faktų ir kitų įdomybių. Pasirodė šiek tiek keistokas knygos stilius. Prašytas tarsi su pasididžiavimu. Iš vienos pusės tai gerai, tai skatina meilę savo šaliai. Jautiesi šiek tiek išdidus, nes tu esi šios šalies pilietis. Kita vertus, kai kuriuos žmones, tai gali erzinti. Tarkim mane - erzino, kai skaitau istorines knygas man norisi daugiau faktinės informacijos, ne kažkieno nuomonės, kurią man bando įpiršti. 280puslapių verta perskaityti primiršusiems savo tautos ir šalies istoriją.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą