10 birželio 2015

Nicolai Lilin "Sibirietiškas auklėjimas"

Location: Mikelis, Suomija
Nicolai Lilin Sibirietiškas auklėjimas
Mano vertinimas: 4/5 (1 - neverta net bandyti (neprisiverčiau perskaityti visos), 2 - nepatiko, 3 - nei patiko nei nepatiko, vidutiniška knyga, 4 - man patiko, 5 - man labai patiko, skaitysiu ir antrą, ir trečią kartą)

Mano nuomonė: Kad ir kaip bebūtų keista, ši knyga man "susiskaitė" labai greitai, greičiausiai dėl to, kad man patinka tokio tipo knygos, t.y. knygos apie mafiją, nusikaltėlius ir pan. Tekstas iš tikrųjų yra labai lengvas ir suprantamas, viskas paaiškinta. Šiek tiek užkliuvo lyriniai nukrypimai, tačiau man toks pasakojimo būdas patiko, mat skaičiau knygą skyriais, ne šiaip sau stojau, kur pakliuvę, tad neužsimiršdavo pagrindinis veiksmas. Tie intarpai pridėdavo moralinio pasakojimo elementų, tad buvo galima lengviau suprasti, kodėl sibiriečiai turi tokį ar tai anokį požiūrį į gyvenimą. Ypač patiko skyrius apie tatuiruotes ir knygoje esantys piešinukai, kurie pasak knygos pirmų puslapių yra autoriaus darytų tatuiruočių motyvai.

Pasakojimas prasideda nuo pabaigos, o knyga užsibaigia tokioje nelabai aiškioje vietoje, atrodo, jog dar ne viskas yra papasakota. Skamba kvailai, bet pagalvojau, kad mano .pdf faile yra ne visa knyga, tad dar kartą perbėgau akimis pradžią ir tada man viskas susisiejo, supratau tokio pasakojimo idėją.

Kalbant apie muštynes, žiaurumus, pasityčiojimą ir panašius dalykus, šioje knygoje šių elementų yra daug ir jie nupasakoti ganėtinai smulkiai.

Anotacija: Ginčijamame, nepripažintame regione tarp Moldovos ir Ukrainos, Padniestrėje, gyvena glaudi „garbingų nusikaltėlių“ grupė, kilusi iš Stalino ten ištremtų nusikaltėlių. Joje laikomasi griežtų ritualizuotų pagarbos ir ištikimybės kanonų. Tatuiruotės ten pasakoja žmogaus gyvenimą, vaikas nuo mažiausių dienų svajoja apie savo pirmąjį durklą piką, „garbingieji“ ginklai griežtai atskiriami nuo „nuodėmingųjų“, pinigai leidžiami dviem dalykams – ginklams ir ikonoms, o mentai ir kiti sistemos pakalikai visuotinai neapkenčiami. Nepaklūstantys jokiai valdžiai, nepriklausantys visuomenei, kaip mes ją suprantame, žmonės su begaline aistra ir brutalia jėga puoselėja pagarbą senoliams, ištikimybę tiesai ir savo laisvę.

1 komentaras: