11 birželio 2015

Antoine de Saint-Exupéry "Mažasis princas"

Location: Mikelis, Suomija
Mažasis princas
Mano vertinimas: 2/5 (1 - neverta net bandyti (neprisiverčiau perskaityti visos), 2 - nepatiko, 3 - nei patiko nei nepatiko, vidutiniška knyga, 4 - man patiko, 5 - man labai patiko, skaitysiu ir antrą, ir trečią kartą)

Mano nuomonė: Nusprendžiau turėdama laiko užglaistyti savo neišprusimo spragas, kartu norėjau patikrinti, ką praradau vaikystėje neperskaičiusi "Mažojo princo". Tai viena knygų, kurios nekenčiau mokykloje. Jau tada ji man atrodė kvaila ir aš niekaip negalėjau jos perskaityti (tiesiog negalėjau prisiversti), atrodo kas tie 80 puslapių su tiek paveiksliukų - 45 minučių reikalas.

Pasakų aš niekad nemėgau, tad visiškai nesigailiu, kad neskaičiau "Mažojo princo" mokykloje. Kiek prisimenu ši knyga buvo 5-6 klasės programoje, jau tada aš buvau per didelė šiai knygai - penktoje klasėje aš skaičiau Dan Brown "Angelus ir demonus" ir kitas jau kiek rimtesnes knygas.

Tad net ir dabar, kai aš jau suprantu daugiau nei tada, knyga atrodo tikrai kvaila. Mažasis princas - tai tiesiog berniukas užduodantis daug klausimų ir susipažįstantis su aplinka. Tiesa, klausimus jis užduoda tikrai kvailus, nepamenu, kad aš tokius uždavinėčiau būdama maža mergaitė, ar kad mano brolis, pusbrolis tokių klausinėtų.
Mažojo princo atvirukai
Užtat atvirukai gražūs

Kalbant apie alegorijas, autorius tikrai pasistengė, kad viskas būtų suprantama - prisimenu kaip mokykloje mes nagrinėjome ištraukas iš šios knygos, jau tada beveik visi galėjo pasakyti, kad knyga apie meilę, draugystę, supratingumą, apie milijonierius, kuriems rūpi tik pinigai, apie girtuoklius, kurie geria ir nežino kodėl na ir pan. Bet kai dabar pagalvoju, nei vienas iš mūsų nesigilino giliau, o šioje knygoje (nesvarbu, kad ji man nepatiko) yra kur gilintis, yra apie ką susimąstyti, iš ko gerą interpretaciją parašyti. Lietuvių kalbos egzamine šis kūrinys būtų labai dėkingas.

Nors knyga man ir nepatinka, bet atvirukai su "Mažuoju princu" man labai labai prie širdies. Mano gautųjų kolekcija.

Mažasis princas atvirukai
Anotacija: Antoine de Saint-Exupéry, prancūzų rašytojas ir lakūnas, gimė 1900 m. Lione. Būdamas dvylikos metų, pirmą kartą pakilo į orą lėktuvu, ir šis įvykis nulėmė jo likimą: jis tapo profesionaliu lakūnu. Savo ir draugų skrydžius, dangaus ir žemės keliones jis aprašė knygose Pietų paštas (1929), Naktinis skrydis (1931), Žemė, žmonių planeta (1939), Karo lakūnas (1942) ir kt. Šios knygos išverstos į pagrindines pasaulio kalbas, taip pat į lietuvių kalbą.

Antrojo pasaulinio karo metais rašytojas tarnavo karo žvalgybos aviacijoje. 1943 m. parašė Mažąjį princą, atnešusį jam neblėstančią šlovę. Tai klasika tapusi alegorinė pasaka, iki šiol žavinti viso pasaulio vaikus ir suaugusius žmones. A. de S.-Exupéry moko mus išminties nemoralizuodamas ir nenusileisdamas iki sentimentalumo. Tai knyga apie berniuką iš kitos planetos, apie jo tarpplanetines keliones ir sykiu išmintingas pasakojimas apie žmogaus lemtį.

Rašytojas žuvo 1944 m. liepos 31 d. vykdydamas karinę užduotį.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą